Tânărul licean și-a trăit visul pe scena Eurovisionului


Sursă foto: wiwibloggs.com

Sursă foto: wiwibloggs.com

“Sunt foarte mandru ca am reusit sa fac fata acestui concurs”, asa descrie tanarul si ambitiosul concurent Cristian Prajescu, experienta traita la concursul Eurovision 2013. Desi primele lui aparitii pe scena au fost la balurile din liceu, dar si la alte concursuri regionale, considera ca participarea la acest concurs i-a deschid multe usi spre succes. Modest din fire si foarte charismatic, Cristian si-a dorit foarte mult sa nu dezamageasca pe cei care l-au sustinut la Eurovision si sa-i faca mandri de prestatia lui. In prezent invata la Colegiul National Roman-Voda din Roman, este un baiat obisnuit care iese din anonimat prin talentul sau si viseaza la o cariera muzicala.

 

Inainte de a sta de vorba cu finalistul Eurovision 2013, as vrea sa aflu mai multe despre tine, cel din viata de zi cu zi. Asadar, cum a inceput totul?

Legatura mea cu muzica a luat nastere atunci cand la varsta de 6 ani, parintii mei m-au inscris la scoala de muzica, pe care am absolvit-o de altfel, urmand cei 8 ani de studii extracurriculare. Acolo am studiat vioara, insa instrumentul preferat s-a dovedit a fii, tot de la aceea varsta, chitara. Am invatat la scoala cateva acorduri, iar dupa, am invatat restul  acasa, singur, iar de 10 ani pot sa spun ca nu exista zi in care sa nu cant la chitara cand ma intorc de la scoala! De cantat vocal cant de aproximativ 2 ani, mai serios. Lumea mi-a apreciat calitatile si asta m-a incurajat sa continui sa lucrez pe aceasta latura. In viata de zi cu zi sunt un baiat obisnuit care-i plac iesirile cu prietenii si distractia. Pe langa pasiunea mea pentru muzica imi place sa compun poezii, prin care imi exprim trairile din acel moment.

 

Te afli la o varsta frageda, mai degraba as spune o perioada initiatica, in care iti formezi personalitatea. Ce poti spune despre experienta ta muzicala de pana acum?

Intradevar, este o perioada de initiere in care incerc sa muncesc foarte mult pentru ceea ce imi doresc si sa raspund tuturor provocarilor din viata. Experienta mea muzicala nu este una chiar vasta, insa am participat la numeroase concursuri nationale de muzica, evenimente locale, dar si baluri ale liceului. Am in spate aproape trei ani de canto si o mare experienta castigata la concursul Eurovision. Inainte de toate, ma pot mandri cu trei trofee de la Festivalul National „Music Factory” din Buzau, de la Festivalul National „Music for Kids” din Iasi si nu in ultimul rand trofeul de la Festivalul „Star Melody” din Bucuresti. La toate aceste concursuri juriul a fost unul select, reprezentat de persoane importante din lumea muzicii, iar concuretii alaturi de care am participat au fost foarte buni si cu voci excelente. De fiecare data cand mergeam la un concurs nu ma duceam cu gandul de a castiga un premiu, ci de-a face bine tot pentru a iesi momentul perfect. Nu am vrut sa tintesc prea sus, din contra vreau sa urc incep cu pasi marunti, dar siguri.

 

Cine te-a indemnat sa te inscrii la Eurovision?

M-am inscris la acest concurs in urma propunerii pe care mi-a facut-o compozitorul piesei, Sergiu Rudich, care este de altfel si profesorul meu de canto. Nu am mers la acest concurs cu idea de a castiga, ci am mers cu gandul de-a ma autodepasi, de-a ma exprima la un nivel mai inalt si de a-mi pregati drumul in aceasta industrie muzicala. Toti cei care m-au auzit mi-au propus sa particip la acest concurs, iar acest lucru m-a motivat si mai mult sa particip. Lucru pe care nu il regret deloc. Vreau sa multumesc enorm pentru sprijinul profesorului meu de Canto, Sergiu Rudich si Sebastian Tudor, colegul meu in calitate de backing-vocals, dar si doamnei Mihaela Tertelici de la Clubul „Lucky Dance” din Roman. In cadrul acestui club am reusit sa ma perfectionez si sa explorez aceasta pasiune prin munca si talent.

 

Cum a reactionat familia si prietenii tai cand au aflat ca te-ai clasat in finala concursului?

Primul care a aflat a fost tata, pentru ca a fost primul care a intrat in camera. Insa, bucuria a fost imensa pentru toti cei din jurul meu, i-am simtit pe toti mandrii si chiar ma bucur ca am reusit sa fac acest lucru. Pot spune ca performanta aceasta am atins-o datorita lor, celor care m-au sustinut in acest concurs. Cei din familia mea sunt mandrii de curajul si dorinta de a-mi indeplini visul, si chiar ma sustin si sunt sigur ca ma vor sustine in continuare.

Astazi “cantaretii” ies pe banda rulanta, fie ca au sau nu talent muzical. Ce parere ai despre muzica care se mai face in prezent?

Desi in ultima perioada se promoveaza mai mult muzica comerciala, inca exista artisti talentati care apar pe scene muzicale. Cred ca astazi se mai face muzica buna, insa probabil nu este la fel de promovata ca in trecut. Consider ca muzica veche a facut istorie, de aceea multi cantareti se inspira din melodiile vechi. Nu pot judeca prestatia altor cantareti, insa in ceea ce priveste stilul meu am foarte multi idoli dupa care ma ghidez, precum  Bryan Adams, Scorpions, Michael Bolton, Guns N Roses, Rod Stewart.

 

Reusita ta la acest concurs a starnit cateva controverse in lumea muzicii, printre care Gabriel Cotabita si Claudiu Mirea au ramas surprinsi de numarul de voturi pe care le-ai strans, dar si pentru prestatia ta muzicala. Cum raspunzi acestor acuzatii?

Aceste acuzatii sunt invalide, deoarece  voturile au fost obtinute in urma promovarii performantei mele, promovare facuta de catre colegii mei, si chiar si de primarul orasului. De altfel, daca oamenii nu ar fi apreciat prestatia mea, nu m-ar fi votat, deoarece nu am cum sa oblig telespectatorii sa ma voteze. Ma bucur ca am putut reprezenta cu succes orasul Roman si ca nu i-am dezamagit.

 

Nume grele din lumea muzicii, precum Elena Carstea, Luminita Anghel si multi altii, s-au aflat in finala acestui concurs. Ai avut emotii in ceea ce priveste prestatia ta muzicala?

Nu am avut emotii, insa mi-am dorit cel mai mult sa nu dezamagesc pe nimeni. Recunosc ca prestatia mea a fost mai buna in finala concursului, decat cea din semifinala. Sunt foarte mandru ca eu, un baiat de 16 ani a reusit sa ajunga in finala acestui concurs. A fost un soc pentru cei din showbiz-ul romanesc, deoarece voturile au fost foarte multe si nu stiau cine este acest Cristian Prajescu. Dupa aceasta experienta foarte importanta pentru mine, cu siguranta lumea va sti cine sunt. Intradevar, in acest concurs au participat nume grele ale muzicii, dar ma bucur ca am avut ocazia sa cant alaturi de ei, sa fac cunostinta cu ei si sa ma inteleg bine.

 

Acum dupa ce s-a incheiat totul, cum poti descrie aceasta traire a visului tau?

Tot ce pot spune este ca sunt extrem de multumit si mandru de mine, avand in vedere ca la acest concurs s-au inscris 150 de piese, iar interpretarea si piesa mea a ajuns pe locul 10. Nu spun aceast lucru pentru a ma lauda, dar pentru mine inseamna foarte mult. Multe persoane mi-au spus ca meritam mult mai mult si ca au fost multumiti de ceea ce am reusit sa fac. In urma acestui concurs nu am castigat doar experienta ci si o anumita recunoastere a celor care nu ma cunosteau. Aici am putut sa cunosc  noi persoane din domeniu, interpreti si compozitori de renume care s-au oferit sa ma ajute pe viitor daca voi avea nevoie. Lucru care conteaza foarte mult pentru mine si pentru evolutia mea.

 

Ce anume vezi in viitorul tau dupa toate aceste lucruri semnificative in viata ta?

Pe viitor vad aceasi directie: cariera muzicala pe care mi-o doresc. Insa, acum sunt foarte constient ca de aici in colo totul depinde de mine. Consider ca, daca voi munci in continuare si voi pune suflet in tot ceea ce fac, voi evolua pe acest plan. In cazul in care voi avea cereri pentru anumite colaborari si atata timp cat piesa pe care respectivul compozitor mi-o ofera mi se va potrivi, cred ca voi raspunde cu placere la aceasta oferta. Nu exclud pe viitor participarea mea si la alte concursuri unde ma pot afirma ca viitor artist in lumea muzicii.

 

Autor: Jderu Laura Mihaela

Lasă un răspuns

