O mica stea în devenire


  •    o fire modestă și ambițioasă, de o eleganță subtilă, Maria Zaharia nu își dorește multe de la viață, vrea doar o familie și succes în carieră; Și-a schimbat total viziunea asupra vieții după ce a participat la concursul „Fabrica de staruri”, iar idolul ei din lumea muzicii este Celine Dion.

967061_468775549866092_1526852140_o

Cu o privire gingasa si framantandu-si mainile, Mariuta vorbeste cu emotie in glas despre sine. Este o fire ambitioasa si creativa, iubeste sportul si muzica, iar dorinta ei patimasa sunt dulciurile. Ca orice adolescenta de varsta ei isi petrece timpul liber cu familia si prietenii, iubind tot ceea ce este nou si inovator. Pana la varsta ei se lauda ca nu are niciun regret si considera ea ca toate lucrurile se intampla in viata cu un anumit scop. Insa, scotocind mai bine in amintirile ei isi da seama ca una din pasiunile ei mai vechi au fost vioara, pe care din pacate nu a reusit sa exploreze mai bine aceasta pasiune, urmand o scoala in acest domeniu.

De’ale tineretii valuri
O bucurie imensa ii asalteaza sufletul cand vorbeste despre copilaria ei, despre acele peripetii pe care nu le vom uita niciodata, si despre placintele cu mere ale bunicii. De mica a fost o fata cuminte si ascultatoare, pe care mama ei nu a fost nevoita sa o pedepseasca. Ma anunta de la inceput ca ii va trebui o zi intreaga pentru a-mi povesti toate nazdravaniile ei din copilarie, insa afirma ca vrea sa pastreze totusi o nota de mister despre persoana ei. Dar, in cele din urma o bufneste rasul cand isi aminteste ca taia orice ii iesea in cale pentru a face rochite papusilor ei, ajungand si la perdelele mamei sale pentru rochii de mireasa, iar cea mai nazdravana prostioara pentru care a suparat-o mai tare pe mama ei a fost cand a amestecat intr-un castron acuarele cu apa, bagand acolo toate jucariile ei de plus, „glazurandu-le” cu acuarele si facand modele pe pereti. Dupa toate cele povestite, mentioneaza totusi ca a fost o fata cuminte. “Am avut foarte multe peripetii in copilarie, de fapt ca orice copil. Mama nu ma pedepsea, de fapt nici nu avea pentru ce sa o faca din moment ce o ascultam. Am dat-o in bara cand am devenit “designer” pentru papusi sau atunci cand am “mazgalit” peretii din camera. Nu mai zic de “semnele de buna purtare”, astea nu imi lipsesc nici acum”.

„Niciodata nu mi-a placut sa ma caracterizez!”
Prietenii ei o alinta Mariuta si o sprijina in tot ceea ce face, nu are multi, dar cand are nevoie de ajutor, se gaseste mereu un prieten sa o ajute. Apoi cu un aer de superioritate imi spune ca niciodata nu i-a placut sa se caracterizeze, deoarece lumea din jurul ei ii vede cel mai bine calitatile si defectele ei, de aceea se iubeste asa cum este ea, si cu bune si cu rele. Calitatea ei de care se simte mandra este simtul responsabilitatii. Spontana din fire, incearca sa prinda ideile din zbor si tacuta atunci cand este cazul, preferand sa fie in afara discutiilor aprinse pentr a-si forma concluziile singura. “Prietenii mei pot sa-I numar pe degetele de la o mana, dar ei inseamna foarte mult pentru mine, deoarece m-au sprijinit mereu in tot ceea ce am facut, si m-au ajutat cand am avut mare nevoie de ei. Dar cel mai important lucru pentru mine este ca nu au ramas incontinuare prietenii mei pentru ceea ce fac.”Ceea ce considera ea ca o deosebeste de ceilalti este felul ei de-a fi, energia inepuizabila pe care o are in fiecare dimineata, dorinta de a se remarca si puterea de a se lupta mereu in viata. Si in cele din urma s-a autocaracterizat, luandu-si avant a marturisit cu sinceritate si originalitate laturile sale sufletesti. “Intodeauna mi-a placut ca lumea sa isi spuna parerea personala despre mine. Eu sunt o fire mai modesta, si nu imi place sa ma laud cu realizarile mele sau cu viata mea. Prefer sa spuna ceilalti ce cred despre mine. Dar daca ar fi sa ma prezint as putea spune ca sunt o fata foarte ambitioasa, care lupta pentru ceea ce isi doreste. Sunt foarte sociabila, iubesc tot ceea ce este frumos si detin o doza de energie debordanta, asa cum imi spun si prietenii, sunt ca o “pastila efervescenta”.

Experienta traita i-a schimbat viata
La varsta de patru ani a cantat pentru prima oara la serbarea festivalului de incheiere a primului an de gradinita. Atunci si-a dat seama de darul primit de la mama ei, urmand ca apoi muzica sa devina una din pasiunile ei pe care sa o exploreze la cote maxime. A participat la multe festivaluri de muzica populara in colaborare cu mama ei, dar si la multe concursuri. Mama ei canta la diferite ocazii, nunti si botezuri, fapt ce demonstreaza ca Maria a avut de unde invata. Unul dintre concursurile care i-au schimbat viata a fost “Fabrica de Staruri”. Varianta romaneasca a renumitului Operation Triumph, unul dintre cele mai urmarite reality show-uri din lume. Programul de televiziune se transmite direct in Romania si Republica Moldova, pe TVR 1 si Prime TV. Ca un scurt istoric al acestui concurs, totul a inceput cu proiectul Star Academy in 2001-2002, dintre care Jenifer Bartoli era prima castigatoare acelei editii. Dupa care multe talente s-au dezvoltat la acest concurs, in Romania, Alex Velea fiind castigatorul sezonului 2003-2004. Pana in prezent acest proiect s-a facut cunoscut in toata lumea pentru prestatie, dar si pentru conditiile de promovare si exploatare a talentelor muzicale. In cadrul acestui concurs, cei mai talentati concurenti, selectati in urma unor probe riguroase, au stat in casa concursului “Fabrica de staruri”, timp in care au fost supravegheati 24 din 24 de ore de camerele ascunse. Efortul zugravilor, constructorilor si al electricienilor de a crea un ambient cat mai calduros concurentilor, a meritat efortul, fiind un real succes. De asemenea un designer profesionist s-a ocupat de toate celelalte detalii care intregesc si contureaza perfecxt o locuinta, astfel lampile atarnate de tavan intr-un mod original au completat atmosfera. Cei care doreau sa repete aveau sala proprie de canto in care o puteau face, iar cand doreau sa se relaxeze concurentii aveau sala de rasfat cu jacuzzi si sauna. “A fost super in casa! Atmosfera de acolo incerca sa te faca sa te simti in adevaratul sens al cuvantului un star, si in acelasi timp sa treci mai usor peste dorul de casa. In urma duelului cu Lorena, una dintre concurentele concursului, am crezut ca eu voi fi cea care pleaca, motiv pentru care am compus o poezie atunci. “Nu trebuie sa-ti para rau ca s-a terminat/ Trebuie sa-ti para bine ca ai incercat” au fost primele versuri ale poeziei mele. Pe langa faptul ca m-am dezvoltat pe plan muzical, totodata m-am si maturizat, si chiar daca au mai fost si momente tensionate, am invatat sa trec peste ele.” Maria a fost una dintre cei 16 concurenti din cele doua tari, hotarati sa castige premiul cel mare in valoare de 50.000 de euro si un contract muzical cu o casa de discuri. In cateva cuvinte obiectivul concursului avea in vedere lansarea castigatorului intr-o cariera muzicala. Gazda reality show-ului „Fabrica de staruri” a fost actorul Marius Vizante, iar cei trei jurati au fost Nicu Alifantis, Natalia Toma si Andrei Gheorghe. Cu mare bucurie in suflet marturiseste ca nu va uita niciodata cele trei luni petrecute in casa „Fabrica de staruri”, impreuna cu ai sai colegi „nebunatici” pusi pe sotii tot timpul, si week-endurile emotionante cand avea concerte de eliminare a concurentilor. “Am intrat de cateva ori la duel, si recunosc ca in unele spectacole prestatia mea nu a fost chiar cea mai buna. De multe ori eram prea concentrata pe felul in care imi stateau hainele pe mine, pe tonurile ridicate pe care trebuia sa le folosesc in melodie, dar si la parerea juriului.Chiar daca uneori juriul a fost putin mai dur, am considerat ca totul este pentru binele meu, fapt pentru care aceste lucruri m-au impulsionat si m-au ajutat sa ma perfectionez.” In urma acestui concurs s-a clasat pe locul II, fiind finalista la „Fabrica de staruri”. A castigat numeroase premii, insa cu modestie spune ca cel mai important premiu pentru ea este experienta acumulata in domeniul muzical si teatral, care o va putea ajuta sa isi croiasca un drum in cariera ei muzicala.

„Pe scena ma simt al om!”
Din nou privirea ei incepe sa straluceasca mai tare atunci cand vorbeste despre viata pe scena. „E ca si cum te-ai desprinde de viata reala, ai trece intr-o lume doar a ta, fiind alt om.” Senzatia deosebita pe care Mariuta o are pe scena este datorita puterii pe care o detine de a derui publicului toata dragostea ei. De aceea mereu cand urca pe scena se incarca cu energie pozitiva si doreste sa impartaseasca acest sentiment de euforie. Emotia si ochii inlacrimati demonstreaza pasiunea ei pentru muzica. „Cei mai frumosi oameni de pe acest pamant” pentru ea sunt parintii ei care au sustinut-o mereu in cariera ei, dar si in viata de zi cu zi. Se mandreste cu faptul ca isi poate castiga singura banii cantand, pentru ca este studenta la UNEFS Bucuresti, si pentru ca a cantat pentru prima oara in duet cu un artist din lumea muzicii, precum Cristina Andreea Musat, cunoscuta sub numele de scena AMNA. “Pana in prezent cea mai mare realizare a mea a fost sa particip la “Fabrica de staruri”, sa cunosc persoane noi, sa imi fac prieteni adevarati in casa concursului, prieteni cu care tin si acum legatura, precum Doina Ianculescu Spataru, Cristina Baban, Andi Banica si Irina Remes. Cu unii dintre ei cant la Cafeneaua Zoom Café din Bucuresti. Tot ce imi doresc pe viitor este ca Bunul Dumnezeu sa-mi dea sanatate, putere multa si sa aiba grija de mine incontinuare, tot asa cum a facut-o pana acum.” Dintrodata incepe sa-i zbarnaie deja telefonul, semn ca intalnirea noastra a luat sfarsit. Se ridica cu nonsalanta de pe canapea, ca un copilas care este lasat la joaca mai mult decat ii era permis inainte, isi aranjeaza esarfa haotic, dar totodata foarte artistic, si imi rasplateste la sfarsit cu un zambet larg si o strangere de mana prietenoasa. Este prietenul ei Alexandru, alaturi de care isi doreste aceea familie, pentru ca stie ca succesul in cariera si-l poate croi singura.

Autor: Jderu Laura Mihaela

Sursa imagine: http://www.facebook.com

2 thoughts on “O mica stea în devenire

Lasă un răspuns

