Bunătăți de la natură


A venit toamna! Cu toții ne-am dat seama de acest lucru, însă vremea de afară te motivează să stai în casă și eventual să faci ceva distractiv care să îți ocupe timpul. Și da, există și altceva înafară de facebook.

divider_rose_pink

Așadar am făcut rost de un bostănel și ne-am pus pe treaba.

Din el am extras prima dată semințele pe care le-am prăjit la cuptor!

Fotografie0068

Apoi, după câteva căutări pe google am descoperit care sunt proprietățile benefice ale pulpei de bostan asupra tenului. Am adaugat albuș de ou, ulei de măsline și pulpă de bostan (fară semințe). Dar, înainte de toate vă invit să aflați și voi cât de benefică este aceasta cremă făcută în casă.

Iată care sunt beneficiile uleiului de măsline pentru ten:

1. Netezeşte ridurile fine

2. Ajută tenul cu tendinţă acneică

3. Hidratează foarte bine tenul, fiind perfect pentru tenul deshidratat

4. Ajută la îndepărtarea impurităţilor

5. Hidratează intens buzele crăpate.

Proprietățile dovleacului asupra tenului:

  • este bogat in nutrienti esentiali pentru sanatatea pielii: vitamina A calmeaza si catifeleaza pielea; vitamina C are actiune antioxidanta, deci poate limita activitatea periculoasa a radicalilor liberi care imbatranesc pielea si ii dau o culoare terna;
  • vitamine din complexul B-urilor, in special niacina care imbunatateste circulatia in corp, ceea ce duce la stimularea reinoirii celulelor de la nivelul pielii; vitamina E si vitamina K.
  • ajută pielea uscată, dar și pielea grasă
  • Pe langa faptul ca dovleacul contine unele dintre cele mai importante vitamine care mentin sanatatea si tineretea pielii, mai are niste proprietati benefice pentru problemele specifice ale tenului.
  • contine enzime naturale care „dizolva” celulele moarte de la suprafata pielii, indepartand astfel stratul de piele superficiala care da aspectul de uscat si de tern.
  • Are actiunea calmanta si hidratanta. In aceeasi masura, dovleacul este un ingredient foarte folosit si in produsele cosmetice care se adreseaza tenului acneic fiindca promoveaza sanatatea pielii luptand impotriva inflamatiei, reduce porii si controleaza excesul de sebum si aparitia cosurilor, punctelor negre si petelor (acest control se datoreaza zincului pe care il contine dovleacul).

Fotografie0069

Apoi am pus crema într-un borcan și am lasat-o la frigider. În acest fel crema se va păstra mai bine și mai mult timp. Ca o primă experiență, vreau să vă spun că este o cremă foarte bună pentru toate proprietățile pe care le are, dar și pentru că este foarte răcăritoare. Simți o senzație foarte plăcută de răcoare. Chiar dacă la prima vedere nu este  prea atractivă pe față, efectul este superb. Nu doar că îți revigorează tenul, dar îl face și mai fin la atingere. Vă sfătuiesc să încercați și voi această cremă.

Fotografie0075

Și dacă tot mi-am făcut cremă, semințele sunt la cuptor, totuși ce puteam să fac cu bostănelul gol? – o candelă! Așa că m-am pus pe treabă, l-am spălat bine, iar cu ajutorul unei șurubelnițe am realizat câteva găuri bostănelului. L-am păstrat puțin la un loc răcoros și iată „cireașa de pe tort”!

Fotografie0070Fotografie0071

Îl puteți pune în cameră sau în baie, în timp ce vă rasfățați în cada înspumată! Oferă o lumină caldă iar atmosferă este foarte plăcută! Sper că v-a plăcut articolul meu, de aceea vă invit să încercați și voi astfel de ideii!

divider_rose_pink

Sursă – http://www.andreearaicu.ro/  http://www.eva.ro/

Lasă un răspuns

