Cum s-a transformat imaginea femeii in bun de larg consum


„Pin up girls” sau „fetele pin up” sunt acum simbol al unor vremuri de mult apuse, al unui stil vintage. Insa la vremea lor au facut furori si au reprezentat primul pas catre hipersexualizarea femeii in mass media.

In perioada 1920-1970 a avut loc o adevarata inflorire a stilului, chiar daca termenul in sine de „pin up” (pentru agatat) a aparut abia la inceputul anilor ’40. Editorii de reviste si agentiile de publicitate cautau serviciile artistilor care puteau genera imagini memorabile pentru consumul de masa, cel mai adesea intr-un timp foarte scurt, conform ArtHistoryArchive.com.

Printre cei mai cunoscuti astfel de artisti se numara Norman Rockwell si Gil Elvgren, insa au fost si altii, precum: Harry Ekman, Rolf Armstrong, Greg Hildebrandt, Earl Moran etc.

Imaginile provocatoare, la limita dintre erotism si comercial, sub forma de fotografie sau pictura, reprezentau o parte importanta a artei moderne. Publicul le iubea iar cererea in crestere s-a transformat in revolutia culturii pop (de la populara, de consum). Sex-simbolurile puteau fi anonime sau de referinta, precum Marilyn Monroe, Betty Grable, Brigitte Bardot ori Ingrid Bergman.

Ca regula, o fata pin up este atat de atractiva din punct de vedere fizic incat sa te convinga sa ii lipesti imaginea pe perete. Acestea – imaginile, nu fetele – puteau fi decupate din reviste si ziare sau erau tiparite direct sub forma de vederi.

Daca in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial cateva fotografii ale unor celebritati au fost reproduse in masa cu scopul de a ridica moralul trupelor, in perioada postbelica multe dintre imagini erau picturi idealizate, un fel de model la care orice orice femeie a vremii trebuia sa aspire. In aceeasi perioada, feministele militau pentru drepturi, insa media inca nu era dispusa sa faca prea multe compromisuri in ceea ce privea imaginea femeii in societate.

Formele voluptoase erau adeseori insotite de afisarea unei atitudii naive, neajutorate, stangace, insa sexy si jucause. Insa de cele mai multe ori artistii trisau putin. Transformarea fotografiilor in acuarela (si a femeilor normale in nimfe cu forme perfecte) era la vremea respectiva echivalentul din zilele noastre a folosirii excesive a Photoshop-ului in revistele de moda si lifestyle.

Galerie foto:

poza 1poza 2poza 3poza 4poza 5poza 6

15809ef7d1d8d7337a38a1929f894077

Sursa: http://www.smartwomen.ro

Sursa imagini: elvgrenpinup.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s