Ce ne-a invatat bunica?


O povestire absolut coplesitoare!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bunica era slaba, chiar uscativa cumva si destul de inalta. Era cocosata de la atata cusut si aplecat. Dar, avea intotdeuna un ruj in geanta si o pudra.

Stia sa faca cela mai sofisticate dulceturi si muraturi. Mancarea ei avea un gust aparte si in mod natural respecta o ordine alimentara catre care azi tindem. M-a invatat cum sa miros ploaia, cum sa muncesc mult sau la ce sunt bune plantele de leac si cum se culeg.

Tot ea m-a invatat sa port o fusta pana la genunchi si tocuri in diminetile cand nu-mi mai place ce vad in oglinda. Si intotdeauna lenjerie curata pentru o stare de bine. Ea se uita critic daca plecam nepieptanata sau neasortata. Tot ea m-a invatat sa fac nod la cravata, sa mananc cu mai multe tacamuri decat am mancat in fapt vreodata la o masa, sa nu imbrac mai mult de 2 culori si o a treia ca accent, sa port rosu cand trebuie si negru cand trebuie.

De la ea stiu sa merg desculta prin iarba, sa culeg fragute pe bat, sa sap cartofii. De la ea stiu cum e sa muncesti pana seara, apoi sa ai grija de casa, de copii, si sa nu uiti niciodata, chiar daca e 12 noaptea si esti sarac lipit, sa-ti speli furoul pentru a doua zi ( motivul e ceva mai sus). Cum e sa fii bogat, sa pierzi tot, sa ai grija mereu doar de altii, cum e sa fii exclus din societate, blamat si mai ales cum e sa-ti inchizi inima ca sa-ti poti tine copiii in scoala.

Si “Tatal nostru”, si “O, brad frumos” tot de la ea le stiu. Cum sa citesc, impletesc, adun ciuperci, tai lemne sau umple bors. Cum sa fii mandru si drept, si sa obtii respect chiar daca ti-e foame.

bunica_grandmother

Cum sa te lupti pentru copiii tai, cum poti sa-ti pierzi casa de 3 ori si totusi sa o iei mereu de la capat. Cum sa gatesti pentru 5 oameni o pulpa de pui.

Peste toate, era mereu imaginea rujului si a pudrierei din geanta. Caci lumea oricum vede o masca, si rufele se spala in familie.

Si totusi, la ea am vazut prima data un album de cusaturi romanesti – facut de ea, o bijuterie sau o bluza de matase veritabila.

Ea m-a facut sa-mi iubesc conditia de femeie si sa inteleg de unde vine forta noastra fara sa-mi doresc vreodata rolul de barbat. Ea mi-a aratat cata bucurie inseamna o casa plina si vesela, si cum poti avea usa mereu deschisa pentru prieteni.

Cand toata lumea “imi facea teorie”, ea avea incredere in mine. Iar cand copilul meu plangea, ea este cea care mi-a spus din patul in care murea: “copiii nu devin oameni cu mancare, doar cresc”.

De la ea stiu sa ascult, sa traiesc, sa plang si sa fiu fericita.

De acolo de unde esti acum, stiu ca ma auzi si ma iubesti, si-ti multumesc ca ai existat in viata mea.”

Sursa: http://www.smartwomen.com

Lasă un răspuns

