Cum sa avem un stil de viata sanatos?


          Chiar daca nu prea avem parte de o primavara insorita cu floricele colorate pe camp, iar zapada ne bate in geam, cert este ca intr-o zi va veni vara, vom renunta la hainele groase si va trebuie sa ne etalam in bluze subtirele si pantaloni scurti. Insa, dupa o iarna prelungita si atata lenevit in casa, pielea noastra nu este chiar asa de ferma, sau in cel mai rau caz mai observam si un strat de sunculita pe abdomenul nostru plat de asta-vara. De aceea va propun cateva idei esentiale pentru un abdomen plat si sfaturi pentru un stil de viata sanatos, incepand de ACUM.

          Inainte de toate, trebuie sa facem cateva modificari in ceea ce priveste mersul la cuparaturi si sa recunoastem ca niciodata nu ne respectam lista propriu-zisa de cumparaturi si abuzam de promotiile din magazin. Asadar, atunci cand dorim sa mergem la cumparaturi trebuie sa respecti cateva sfaturi utile:ce_mananci_de_sarbatori

  • Lista de cumparaturi.
  • Nu te duce nemancat.
  • Alege alimente cat mai aproape de forma lor naturala. Nu cumpara imitatii alimentare – mezeluri, margarina, fainoase, zaharoase, patiserie, cofetarie, sucuri dulci, ceai cu zahar, iaurt cu zahar.
  • Nu cumpara tot ce este la promotie, deoarece risti sa cazi in plasa care incearca sa iti scoata mai multi bani din buzunar.
  • Incearca sa nu te duci nervos, suparat, stresat. Vei incerca sa cumperi multe lucruri care nu-ti vor trebuie.
  • Atentie sporita la reducerile mari de pret pentru alimentele care sunt aproape de termenul de expirare. Desi, uneori poti cumpara produse bune la pret promotional, iar cele de la frigider de obicei sunt valabile mai mult timp fata de cel de pe eticheta.
  • Invata sa compari mai multe preturi si sa alegi ce este mai bun. De pilda, iaurtul cu fructe este la un pret detul de mare si contine foarte multi coloranti, o concentratie mare de zahar si cateva urme de fructe, dar are acelasi pret cu un iaurt bio. Indiferent de ce cumperi uitate mereu la pretul pe kilogram, vei ramane surprinsa sa vezi pretul exorbitant care il are in realitate.

Daca totusi acum stim care sunt alimentele care trebuie sa le evitam atunci cand mergem la cumparaturi, va propun o lista cu cateva dintre ele si afectiunile lor. Poate asa veti face fata tentatiei:

  • margarina – chiar daca se auzise ca untul fiind de orgine animala ne afecteaza, iar margarina de origine vegetala nu, este clar ca trebuie sa consumam unt (fara amestec de margarina), deoarece margarina sufera foarte multe modificari si i se ridica nivelul de colesterol;
  • iaurtul – desi este o sursa excelenta de calciu si vitamine, acesta trebuie sa fie natural cu 0,1% grasimi, iar daca doresti sa fie indulcit sau cu fructe poti opta pentru o lingurita de dulceata sau fructe taiate marunt;
  • fructele uscate – unii producatori ofera tot de felul de fructe deshidratate pentru „rontait”, de aceea un vas plin cu fructe uscate contine peste 100 de calorii, iar doua vase cu fructe proaspete contin acelasi numar de calorii;
  • batoane cu proteine – chiar daca gustul este imbietor iar aromele sunt variate, aceste batoane contin foarte multe zaharuri (mai mult decat un tort cu ciocolata). Cititi mai bine ingredientele si numarul de calorii de pe eticheta, sau optati pentru batonase naturale facute acasa;
  • croassant – oare de ce credeti ca rezista atat de mult timp proaspat si moale? Pentru ca contine foarte multe chimicale! Desi pare o gustare nevinovata, el reprezinta o explozie intarziata pentru stomacul tau;
  • napolitane – desi par si ele inofensive, o napolitana are un numar de calorii echivalent cu o felie de tort si totul datorita glazurii din interior care contine si ea foarte multe zaharuri.

Iar acum, dragele mele o sa spuneti ca in acest mod nu mai avem voie sa mancam nimic si vom muri de foame. Nu este adevarat! Trebuie sa avem grija de alimentatia noastra si sa evitam aceste produse care ne fac la orice raion cu ochiul, dar care nu ne fac bine. Chiar daca acum nu simtim pe pielea noastra, mai tarziu vor aparea probleme care se vor datora tuturor e-urilor, chimicalelor si continutului mare de zaharuri. Voi alegeti ce este mai bine pentru voi!

Dar totusi va intrebati cum sa rezistam tuturor acestor bunatati? Suntem constiente ca nu fac asa bine, insa sunt delicioase. Iasta un exercitiu de vointa! I-ai rezista?

Vointa inseamna:

  • sa te opresti la cele doua patratele de ciocolata si nu sa mananci toata ciocolata;
  • sa mananci doar cele doua felii de paine care ti le-ai propus la o masa, nu toata painea;0006
  • sa mananci un mar, nu cinci;
  • doua felii de pizza, nu cinci;
  • in timp ce prietenul tau mananca in fata ta alte bunatati, tu sa continui sa mananci ce ai voie;
  • sa stii sa te opresti cand vezi ca exagerezi cu alimentele nefolositoare;

De fapt vointa inseamna sa INLOCUIESTI ACEL PROST OBICEI, CU UN BUN.

Dar, mereu exista si un DAR. Exista si alte „obiceiuri” care ne dauneaza. Va regasiti in exemplele de mai jos?

  • Fumatul – Un studiu recent condus de specialistii britanici a aratat ca fumatorii au dimensiunea taliei mai mare decat nefumatorii. Cercetari anterioare au demonstrat că grasimea abdominala predispune la numeroase probleme de sanatate precum dementa, cancer pancreatic, diabet, infertilitate, hipertensiune arteriala si boli cardiovasculare.
  • Stresul – Nu iti aduce doar riduri si fire de par albe, ci si kilograme si centimentri in plus la talie. Studiile au descoperit ca un nivel ridicat de cortizol, hormonul eliberat in situatiile stresante, favorizeaza acumularea de grasime abdominala. Incearca cateva metode de relaxare si nu lasa stresul sa-ti afecteze sanatatea si silueta.
  • Nu tii cont de regula celor 2 litri de apa pe zi – nutritionistii spun ca apa joaca un rol important pentru abdomenul nostru, deoarece organismul are nevoie de hidratare;
  • Nu ai program fix de somn – specialistii ne recomanda 6-8 ore de somn pe noapte. Zabovirea in fata calculatorului si ore pierdute de somn ne fac vulnerabile in fata alimentelor nesanatoase;

bebe-somn-dj

Recunosc ca si eu ma regasesc cateodata in unele situatii din cele prezentate, dar orice trebuie sa aiba un inceput. Aici puteti sa va calculati indicele de masa corporala (ICM) – http://www.doctor.info.ro/calculator_imc.html.

392856_435448099870697_1498299427_n–-Aceasta imagine va ajuta sa vedeti unde anume va incadrati!

In imaginele de mai jos aveti cateva exemple de mese care le-am studiat si pe care am incercat in ultimile zile sa le pun in aplicare. Pentru mai multe amanunte accesati pagina web a medicului nutritionist Andrei Laslau.

Micul dejun 

891733_436567379758769_963784482_o886645_434917726590401_854891412_o

Pranz

901533_435892243159616_1817959689_o882217_436733206408853_1943208706_o

Cina

903284_436416423107198_1496296793_or.2

Acestea fiind spuse dragelor, eu sper ca v-am ajutat motivandu-va ca se poate. Aceste sfaturi nu sunt neaparat pentru cine doreste sa slabeasca, ci si pentru persoanele care vor sa manance sanatos pentru o digestie usoara si un corp de invidiat!

Surse informatii: http://www.andreilaslau.ro  www.eva.ro

Sursa imagini: http://www.andreilaslau.ro

One thought on “Cum sa avem un stil de viata sanatos?

  1. Pingback: ZIUA EUROPEANĂ ÎMPOTRIVA OBEZITĂŢII (ZEIO) | Impresii cu parfum de femeie

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s